Õppe- ja kasvatustegevuse peateemaks 2024/2025 õppeaastal on:
„Täna õpin, homme oskan!“.
Õppe- ja kasvatustegevuse peateemast lähtuvad üldeesmärgid:
Laps läbi mängu, ise tegemise ja kogemise:
1. õpib ja omandab sotsiaalseid ja enesekohaseid oskusi;
2. märkab ja kuulab kaaslast ning sõlmib kokkuleppeid, on koostöövalmis, leiab
lahendusi erinevatele olukordadele, keskendub mängule ja järgib mängureegleid;
3. omandab, kinnistab ja süvendab teadmisi ja oskusi läbi erinevate tegevuste, olles ise
protsessis aktiivne osaleja;
4. mängib hääle,- hääliku- ja lugemismänge, loeb liisusalme, läbi mille kujuneb ja areneb
lapse häälimis-, kirjutamis- ja lugemisoskus;
5. omandab läbi erinevate õppemängude ning ise katsetamise suuruse- ja
asukohamõisteid, järgarve, rühmitamist, orienteerub ajas ja ruumis jne;
6. kogeb emotsioone, eduelamust, põnevust, uudishimu ja loovust ning õpib väljendama
tundeid sobival viisil;
7. arendab läbi erinevate tegevuste ja mängude meeli ning tajusid (kuulmine, nägemine,
kompimine, haistmine, maitsmine) vaadeldes, võrreldes, avastades ja katsetades ning
oskab suunata tegevuses olles oma tähelepanu ja mõtlemist;
8. mängib, tegutseb ja õpib nii toas kui õues, läbi mille huvitub ning saab uusi teadmisi
end ümbritsevast keskkonnast kui tervikust, kasutades ja luues erinevatest materjalidest
mängu- ja õppevahendeid;
9. õpib tundma nii kaasaegseid kui ka esivanemate loodud rahvuslikke mänge (osavus-,
laulu-, ring- ja sõnalisi mänge). Muusika-, laulu- ja rütmimänge mängides oskab
kasutada erinevaid pille (rütmi-, kõla- ja kehapilli), tajub rütmi ja avastab erinevaid
helisid;
10. on aktiivne osaleja erinevates liikumismängudes ja -tegevustes, luues ise ja matkides
kaaslaste või täiskasvanu loodud erinevaid liikumisviise ja tegelasi;
11. kogeb ise eakohaseid töid tehes eduelamust, väärtustades töö protsessi ja tulemust ning
erinevaid ameteid;
12. saab teadmisi ja kogemusi eesti rahvuskultuurist, läbi mille õpib hoolima ja
väärtustama oma perekonda, kodukohta ja kodumaad;
13. saab teadmisi tervislikest eluviisidest ja rakendab neid igapäevategevustes.
Õpetaja:
1. õppetegevusi ja -mänge planeerides ja läbi viies annab lapsele võimaluse kasutada
mitmekesiseid vahendeid ja materjale ning lõimib erinevaid õppe- ja
kasvatustegevuse valdkondi;
2. kaasab lapsi aktiivselt õpikeskkonna, mängu ja mänguvahendite loomisprotsessi;
3. viib regulaarselt läbi robootika või LEGO klotside tegevusi. Vajadusel eelneb
tegevusele koolitus;
4. jagab oma tööalaseid eduelamusi ja kogemusi kolleegidega läbi õpiringide,
lähtudes õpiringi teemast ja huvist;
5. on lapse toetaja, pere ja kolleegide koostööpartner.
Päevakava:
- 7.00-8.30 laste saabumine lasteaeda, individuaalne või grupitöö lastega, õppe- ja loovmängud, vaba tegevus, info lapsevanematega
- 8.30-9.00 hommikusöök
- 9.00-12.00 õppetegevused ja õues viibimine – mängud, vaatlused ja õppetegevused, jalutuskäigud, liikumismängud, vaba tegevus
- 12.15 lõunasöök sõimerühmas
- 12.30 lõunasöök aiarühmas
- 13.00-15.00 puhkeaeg
- 15.00-16.00 eneseteenindamine, vaba tegevus
- 15.45 õhtuoode sõimerühmas
- 16.00 õhtuoode aiarühmas
- 16.15-18.00 huvitegevus, individuaalne ja/või grupitöö lastega, mängud toas ja/või õues, õppe- ja loovmängud, info lapsevanematega, laste kojusaatmine